پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
تصاویر / تکریم و معارفه استاندار همدان

حوزه / ملانوری با بیان اینکه مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهیم، گفت: کسی که حوصله ندارد و اخلاق خوش با مردم ندارد، نیازی نیست مسئولیت داشته باشد، ما حق نداریم با مردم اوقات تلخی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حمید ملانوری‌شمسی شب گذشته در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان، با بیان اینکه از اعتماد رئیس جمهور، وزیر کشور و هیات دولت تقدیر می‌کنم، اظهار داشت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی است و مهد پرورش نخبگان در حوزه‌های مختلف بوده.

وی با بیان اینکه در همدان دائما بوی شهادت در استان به مشام می‌رسد، افزود: بسیار خرسندم در روزی به همدان می‌آیم که مردم ایران و کشورهای اسلامی از سیلی ایران اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی خوشحال هستند و استان نیز میزبان یک شهید تازه تفحص شده می‌باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که باید از آن بهره برد، تصریح کرد: همدان با ۲۰ هزار کیلومتر وسعت و رتبه جمعیتی چهاردهم در کشور در نقطه حائز اهمیتی مستقر است.

وی با اشاره به اینکه از نظر نیروی انسانی همدان بسیار غنی است، ادامه داد: چهار وزیر همدانی در هیات دولت حضور دارند و نایب رئیس مجلس هم از این دیار است.

ملانوری با بیان اینکه همدان در حوزه کشاورزی رتبه‌های برتر کشور را دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مزیت استان وجود یک‌هزار و ۷۰۰ جاذبه ثبتی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری بسیاری از معضلات ما را مدیریت می‌کند، گفت: گردشگری صنعتی پویا، اشتغالزا و ثروت‌زاست و می‌تواند محور پیشرفت استان باشد و من هم تجربیاتی دارم که به کار خواهیم برد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان از نظر مواد معدنی غنی است و می‌تواند مطرح شود، اظهار کرد: هنوز به اهداف مورد نظر در حوزه معادن و صنایع آن نرسیدیم که باید دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید اقداماتی که در گذشته آغاز شده را دنبال کرد تا مشکلات برطرف شود، افزود: باید برای جلوگیری از هدررفت منابع از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

ملانوری با اشاره به اینکه نخستین اقدام ما تعامل و ارتباط است، تصریح کرد: هر فردی با هر درجه از اعتبار و دانش و تخصص بدون همکاری و مشورت با دیگران موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ قوه‌ای بدون همکاری سایر قوا موفق نمی‌شود تا مشکلات مردم را برطرف کنند، ادامه داد: استفاده از رسانه‌ها و ارتباطات در مسیر حل مسائل برای ما مهم است، لذا با همه تعامل برقرار و با رفتاری اعتدالی و تعامل مسائل را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه از ستادهای انتخاباتی در امور استفاده خواهیم کرد، گفت: بزرگترین سرمایه ما فرهنگ دینی و ایرانی ماست و برای شادی مردم باید تلاش کردیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از سند فرهنگی و حوزه فرهنگی حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: باید از جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرد و تلاش کنیم توسعه متوازن و عادلانه و پایدار در حوزه زیرساخت‌ها را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید به هم کمک کنیم تا توسعه را در منطقه و کشور با هم دنبال کنیم.

ملانوری با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی گردشگری راه‌های ارتباطی است، تصریح کرد: در حوزه الگوی کشت از تکنولوژی‌های جدید بهره خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال مدیریت آب در استان هستیم، ادامه داد: امروز ۳۰۰ میلیارد مکعب آبی که سالانه به کشور ما می‌آید از دست خارج می‌شود و در واقع ما آب داریم و باید آن را مدیریت کنیم.

‌استاندار همدان با اشاره به اینکه منابع استان بیشتر از مصارف است، خاطرنشان کرد: باید از این منابع در حوزه سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه معضل بزرگ سرمایه‌گذاری بروکراسی اداری است گفت: مجوزهای بی نام را تجربه کردیم و در استان هم به کار خواهیم گرفت تا افراد صاحب اهلیت در کمترین زمان فعالیت خود را آغاز کنند.

ملانوری با اشاره به اینکه دیپلماسی درون کشوری را برای افزایش بهره‌وری استفاده خواهیم کرد، افزود: در بحث امنیت که کشور از آن بهره‌مند است، تلاش خواهیم کرد، سازمان‌های امنیتی را تقویت می‌کنیم تا ورود سرمایه‌گذاران را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای مدیریت استان به برنامه عملیاتی عالمانه و درست نیاز داریم، گفت: در کنار آن به مدیران توانمند نیاز داریم که اول تخصص و آشنایی مهم است، چراکه کسی که تخصص ندارد حق مردم را ضایع می‌کند و کسی که این مهم را ندارد خودش باید این جایگاه را ترک کند.

استاندار همدان با بیان اینکه در کنار تخصص، انگیزه کافی برای تحقق اهداف نظام و دولت را باید داشته باشند، تاکید کرد: مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهیم بلکه باید در کنار مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه نکته سوم حسن خلق و مردم داری است، ابراز کرد: کسی که حوصله ندارد و اخلاق خوش با مردم ندارد، نیازی نیست که مسئولیت داشته باشد و ما حق نداریم اوقات تلخی کنیم.

ملانوری تصریح کرد: ضمن التزام به مبانی جمهوری اسلامی و سیاست‌های مقام معظم رهبری، اعتقاد به گفتمان دولت، تعامل، مردم‌باوری، مشارکت‌پذیری و پاکدستی، توسعه متوازن در استان را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور سند و برنامه کم نداریم، خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم، در کشور مشکل نخواهیم داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha